Regels,wetten,checken en mezelf! - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Mariëlle Goeree - WaarBenJij.nu Regels,wetten,checken en mezelf! - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Mariëlle Goeree - WaarBenJij.nu

Regels,wetten,checken en mezelf!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

27 Augustus 2016 | Nederland, Musselkanaal

Het is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik voor het laatst een blog schreef. Daarin vertelde ik dat ik in deze maanden zou gaan beginnen met het aanvragen van een visum en nog wat benodigde/ belangrijke dingen voor het overleven volgend jaar moest kopen. Intussen ben ik met dat laatste bijna klaar, ik heb al aardig wat in de backpack zitten en wat kleine dingen zoals kleding sprokkel ik zo nu en dan bij elkaar.

Over mijn visum zal ik even het één en ander uitleggen ( om verwarring te voorkomen). Eind Juli, begin Augustus na nog weer contact te hebben gehad met mijn reisadviseur ben ik gaan aanvragen. Dat het zoveel '' voutn in oarde'' had ( zoals oma dat altijd zo mooi kon zeggen) had ik niet verwacht. Maar het is dan toch gelukt. Zelf moest ik het hele proces doorlopen voor een juiste visumaanvraag. Nadat er een aanvraagpakket was opgestuurd via de mail kon ik beginnen. Nou ongelooflijk ik ben 5 dagen bezig geweest om alles in orde en kloppend te kunnen verzenden, zodat ik niet door een fout van mezelf een boete zou krijgen van € 85 en opnieuw alles moet verzenden.
En wat je dan allemaal wel moet invullen en beantwoorden is soms echt te belachelijk voor woorden hoor. Je krijgt vragen als waar je je basisschool hebt gedaan en of je dat hebt gehaald, waar je als laatste hebt gestudeerd (lees 5 jaar geleden). Of je nare ziektes hebt gehad of hebt en of je zware delicten hebt gepleegd. Maar goed na een controle telefoontje voor mezelf ( ik ben helemaal niet perfectionistisch hoor, ahum ) heb ik mijn aanvraag ingestuurd. Na betaling kreeg ik dezelfde avond nog goedkeuring dus mijn visum is BINNEN, yes!

Intussen ben ik ook jarig geweest en ben ik nu 24. Gelukkig dat ik daar nog even over heb geïnformeerd want voor bepaalde zaken en wetten in Australië moet je 24 of jonger zijn. Zoals het vliegen met een maatschappij voor de nodige '' kortingen'' en het werken in bepaalde branches in Australië. Ik even blij dat ik bij deze 24 ben haha!

Nu even over op een iets serieuzer pad. Ik krijg heel wat vragen hoe ik het in mijn hoofd haal om in de toestand qua gezondheid zo'n uitdaging aan te gaan en of ik er wel zeker van ben het te gaan doen!

Nou ik zal iedereen even uit de waan halen: IK GA ZEKER WETEN!

Ik snap dat er mensen zijn die zich zorgen maken over hoe het straks allemaal zou gaan als ik aan de andere kant van de wereld ben en me daar iets zou overkomen. Maar ik ben oud en wijs genoeg om te bedenken en een besluit te maken voor mezelf of ik hier wel goed aan doe. Ik kan bij de pakken neer gaan zitten en me opsluiten in huis of ik kan eropuit gaan en mijn eigen grenzen gaan opzoeken en verleggen. En dat laatste ga ik doen. Ik wil voor mezelf kunnen zeggen dat ik ondanks alle obstakels toch een te gekke tijd heb gehad!

Er zijn soms momenten in je leven dat je er klaar voor bent om jezelf beter te leren kennen en jezelf uit te proberen. Deze tijd is ook voor mij gekomen. Als met daar iets zou overkomen komt het ook wel goed. Ik heb een mega goede verzekering afgesloten. We gaan er niet vanuit maar we zien daar wel.

Nu we steeds iets dichterbij komen en het nog iets langer duurt dan 5 maanden ben ik bezig gegaan om mijn route toch iets meer uit te stempelen. Ik zal landden op Sydney en ik zal daar sowieso de eerste 4 dagen verblijven. Ik zal de eerst komende maanden de beroemde en onder backpackers bekende oostkust gaan afreizen. Ik kan alleen niet zeggen nu wanneer ik waar heen ga. Dat ligt aan het moment daar. In Den Haag heb ik met een jongen gepraat uit Australië en die vertelde precies waar ik wel en niet heen moest gaan. Dus mijn route zou na zijn verhaal misschien nog wel iets anders worden.

Ook tijdens mijn overstap op Hong Kong hoef ik nergens rekening mee te houden en heb ik dus 1 uur en 50 minuten de tijd om mijn ogen uit te kijken daar. Ik ben zo benieuwd hoe het daar is en hoe het leven daar gaat.


Voor nu was dit wel even weer het nodige wat verteld moest worden. Dus tot de volgende update


  • 27 Augustus 2016 - 18:09

    Christine Gerrits:

    Toppertje !!!

  • 27 Augustus 2016 - 20:24

    Dina Plat:

    He..stoere meid... ik geloof best dat er mensen zich zorgen maken en het goed bedoelen..maar het gaat om jouw droom..jouw uitdaging met jezelf.. .Je hebt ervoor gekozen om de uitdaging aan te gaan..respect daarvoor. Velen willen wil maar durven niet..of denken het kan nog wel..en voor je t weet zijn er jaren verstreken en denk je.. was ik maar gegaan... wat als..
    Enz... Ik weet dat ik je zal missen maar weet ook dat ik dankzij de digitale snelweg..contact met je kan zoeken.. Nog heel veel plezier met de voorbereidingen en tot gauw ..dikke kus van mij

  • 28 Augustus 2016 - 13:04

    Gea:

    Jaloers! Ga je ook filmpjes maken?

  • 28 Augustus 2016 - 15:57

    Jacqueline :

    Gaaf meiss, kicken gewoon doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 27175

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 31 Januari 2018

Backpacken Australië

01 Mei 2013 - 30 September 2013

Italië 2013

21 Mei 2012 - 24 Mei 2012

London 2012

Landen bezocht: