De tijd tikt door! Regeltjes en wetten, grrr! - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Mariëlle Goeree - WaarBenJij.nu De tijd tikt door! Regeltjes en wetten, grrr! - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Mariëlle Goeree - WaarBenJij.nu

De tijd tikt door! Regeltjes en wetten, grrr!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

27 Oktober 2016 | Nederland, Musselkanaal

Alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven maar er is intussen alweer zoveel gebeurd!

Counting the days, het gaat maar door! We zijn inmiddels de grens van 100 dagen gepasseerd en ik heb nu toch echt wel alle tijd nodig om in dit enorme bureaucratische verrotte k#$$^land dingen te regelen om op reis te gaat.

Het word mensen nog nooit zo lastig gemaakt dan mensen die de wereld willen zien: Wereldreizigers! Het is ongelooflijk hoe moeilijk je het in Nederland gemaakt word als je van plan bent te gaan reizen. De personen die de regels en wetten in dit land bepalen moeten echt naar school om te leren communiceren. Wat een bende is de regelgeving in Nederland. Als je besluit te gaan reizen heb je met het volgende te maken:

- Langer dan 8 maanden in het buitenland moet je je uitschrijven bij de gemeente
- Als Nederlands ingezetene (want ik emigreer niet) ben je verplicht Nederlands zorgverzekerd te blijven.
- Je moet je uitschrijven bij de gemeente en kunt geen postadres aanvragen.
- Als je langer dan 8 maand buiten Nederland verblijft ben je volgens de staat geëmigreerd en ontvang je geen toeslagen meer.
- Als je medicatie gebruikt en gaat reizen kun je geen kant op.
En ga zo maar door... Ik zal het even kort toelichten hieronder:

Het plan is dat ik 12 maanden zo niet langer ga reizen buiten Nederland. Ik moet me dus uitschrijven bij de gemeente want dat ben je verplicht na 8 maanden buitenland. Er is niemand die je kan vertellen waarom dit is zelfs de ambtenaren in het gemeentehuis niet! Raadsel 1. Ten alle tijde dat ik me uitschrijf bij de gemeente blijf ik wel Nederlands ingezetene omdat ik niet emigreer maar ook geen vaste woon of verblijfplaats heb dus ik als zwervende word gezien. Omdat ik Nederlands ingezetene ben en blijf ben ik VERPLICHT om zorgverzekerd te blijven in Nederland. Omdat ik uitgeschreven word bij de gemeente kan ik officieel niet meer verzekerd blijven in Nederland. Raadsel 2. Volgens de belastingdienst emigreer je als je langer dan 8 maanden in het buitenland verblijf ( maar omdat je reist heb je geen vaste woon of verblijfplaats kun je dus nergens anders ter wereld je inschrijven). Omdat je zorgtoeslag ontvangt omdat je Nederlands verzekerd bent blijf je die dan houden maar zodra je langer dan 12 maanden buiten Nederland verblijft heb je officieel geen recht meer op Nederlandse zorgverzekering omdat je dan buiten het Nederlandse Zorgverzekeringswet valt! Maar omdat je afhankelijk bent van medicatie ben je weer VERPLICHT om Nederlands verzekerd te blijven. Omdat je dus met bepaalde instanties in Nederland verbonden blijft en je daar dus ook post van krijgt moet je zelf maar regelen waar die post heen gaat want je mag geen postadres bij je ouders opgeven omdat je daar zelf niet meer verblijft!

Snap jij het nog? Ik niet! Zelfs in Den Haag snappen ze dit niet dat kun je dus wel zien aan al die regels want alles spreekt elkaar tegen! En aan het einde van het verhaal klopt er allemaal niets van.

Dus ik volg mijn eigen regeltjes wel! En dan komt het goed! F*ck You Nederland, baghhhh.

PS: Ik ben nu al zeker 4 maanden bezig met het regelsysteem hier in Nederland om niet buiten de regelgerving te vallen maar dat lukt dus niet



Nu even verder over de reis waarvoor ik dit blog ben begonnen om jullie allemaal mee op de hoogte te houden. Na contact over het nodige met mijn reisadviseur kwamen we erachter dat mijn ticket geen 12 maanden duurt maar 15 maanden dat is natuurlijk geweldig! Ik kan na de 15 maanden van dit ticket mijn retourticket voor de vlucht van Sydney naar Amsterdam omboeken naar een ander land naar keuze! Dat laat ik mij natuurlijk geen meerder malen vertellen. Omdat ik zo reislustig ben en zoveel van de wereld wil zien zijn de plannen gewijzigd. Let op!

Ik verblijf 12 maanden in Australië ( Heb een WHV voor 12 maanden is max.) daarna reis ik voor 3 maanden af naar Nieuw Zeeland. Dan zitten mijn 15 maanden van mijn retourticket erop. De vlucht van Sydney naar Amsterdam boek ik om van Sydney naar Hong Kong! Ik ga dus na de 15 maanden reizen mijn reis voortzetten in Azië. Ik kan niet wachten..

Bij deze beslissing komt natuurlijk nog weer een heleboel anders kijken zoals doorreisvisums, binnenlandse vluchten, inentingen voor landen in Azië en nog wat regelwerk. Ik ben al druk aan het zoeken naar alle dingen die ik niet moet en kan missen in Azië en ik heb al een behoorlijke lijst kan ik je vertellen! Dus mijn reis is nog niet ten einde van 12 maanden Australië. Het is echt ongelooflijk dat dit mogelijk is...

Ook heb ik deze maanden niet stil gezeten voor de promotie van mijn eigen #Landenverzamelaar . Er wordt druk gewerkt aan mijn eigen website, ook heb ik een facebook pagina voor het volgen van mijn reizen:
*** www.facebook.nl/landenverzamelaar ***

Op deze pagina kun je mijn dagelijkse leven meemaken ook mijn site moet je in de gaten houden voor de nodige informatie, tips, adviezen en verhalen!

Tot de volgende blog..... Bye




  • 27 Oktober 2016 - 14:33

    Christine Gerrits:

    Hoi ,
    Ai , wat een ingewikkelde toestand ja , maar komt vast allemaal goed, heb je al eens op Globetrotterservice.nl gekeken ??

    groetjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2379
Totaal aantal bezoekers 27178

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 31 Januari 2018

Backpacken Australië

01 Mei 2013 - 30 September 2013

Italië 2013

21 Mei 2012 - 24 Mei 2012

London 2012

Landen bezocht: