Eindelijk! Definitief - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Mariëlle Goeree - WaarBenJij.nu Eindelijk! Definitief - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Mariëlle Goeree - WaarBenJij.nu

Eindelijk! Definitief

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

30 Mei 2016 | Nederland, Musselkanaal

Hoi, leuk dat je mijn avontuur weer verder volgt.

...........

Alweer twee maanden geleden schreef ik mijn laatste update about Australia 2017! En wat is er veel gebeurd in die twee maanden.

Ik heb ik het laatste bericht beloofd dat er meer duidelijkheid en zekerheid zou komen over mijn nieuwe avontuur. Nou heb je even, daar gaan we:

Al meerdere maanden heb ik het nodige contact met mijn reisadviseur gehad via kilroy travelworld. Ten eerste alle lof voor deze organisatie. Ten allertijde kon ik mailen of bellen met vragen die ik had of die me te binnen schoten. Na heel wat vragen en uitgebreide antwoorden terug te hebben gekregen heb ik dan maar de stap genomen om een offerte te laten opmaken. Ik was er natuurlijk allang zeker van dat ik ging maar dan komt het natuurlijk wel heel dichtbij. Met een druk op de knop word te offerte in optie definitief gemaakt.

Ik had 2 dagen de tijd om te de offerte te bevestigen. Dus 2 dagen lang om te overleggen met pap en mam. Te praten over verschillende zaken maar het eindoordeel lag bij mezelf.

Na ons goede gesprek en nog weer de nodige vragen heb ik de offerte definitief gemaakt. Dat was wel even spannend hoor want nu kan ik niet meer terug en nu moet ik echt heel serieus met de voorbereidingen verder. De volgende ochtend heb ik direct in de mail gekeken en mijn keuze en betaling was aangekomen, pfff gelukkig.

De één na de andere mail kwam binnen van een vliegticket en vluchttijden tot een reservering voor de eerste 4 nachten en van een buspas voor het vervoer in Australië tot een reisverzekering. De eerste 4 nachten zijn geboekt en ik heb zelfs al een routebeschrijving gekregen van het hostel over hoe ik lopen moet naar de shuttle ( best grappig de omschrijving in die mail, haha ) Ik heb dus de eerste 4 nachten van het jaar reizen onderdak en daarna zien we wel weer.

Ik vertrek maandag 1 februari 2017 om 12.45 vanaf Schiphol. Dus schrijf het in de agenda ( een uitzwaai comité of een '' gelukkig die gaat weg'' zwaai, ik vind het beide best haha ) Ik vlieg met Cathay Pacific Airlines naar Hong Kong waar ik om 06.55 uur lokale tijd aankom ( +1 dag dus voor jullie in Nederland ) daar aangekomen heb ik 1,5 uur om even rond te kijken en om 08.40 lokale tijd vlieg ik naar Sydney waar ik aan zou komen om 20.45 lokale tijd. Ik vlieg dus door verschillende tijdzones en verschillende dagen. Hoop dat de JETLAG mee zal vallen.

Om ongeveer 21.30 / 22.00 Australische tijd ( na de zoektocht naar mijn backpack, de douane te zijn gepasseerd en de immigratiedienst er van te hebben overtuigd dat ik een heel lief Nederlands meisje ben ) daar opzoek te gaan naar de lieve man/vrouw in een geel vest die naast '' The Big yellow M'' staat te wachten op mij om me op te halen voor de shuttle naar The Wake Up hostel, Sydney waar ik zal verblijven.

Verder moet ik nu zorgen dat mijn visum optijd word aangevraagd en word goedgekeurd om een jaartje in Australië te mogen reizen en werken. Ook moet ik nog van allerlei benodigdheden hebben om te overleven zoals kleding, schoenen, en heel wat andere dingen. Maar daar heb ik nog tijd genoeg voor.

Verder zijn tips van reizigers en natuurlijk alle andere mensen van harte welkom. Je weet nooit genoeg.

Ik zal zeggen, je hoort zo snel mogelijk van me weer! Daaaaag



  • 31 Mei 2016 - 01:36

    Frencis:

    Wauw!! Wat ontzettend spannend zeg. Ik blijf je zeker volgen en ben benieuwd hoe het gaat met alle voorbereidingen. Succes meis! En misschien lukt het me ook wel om je uit te zwaaien op schiphol!. Xx

  • 31 Mei 2016 - 07:16

    Miranda Prevoost Fuhler:

    wauw wel heel spannend. maar wens je dan ook de tijd van je leven. dus geniet er lekker van meid gr.

  • 31 Mei 2016 - 09:37

    Trea:

    You go girl!!! Super avontuur!

  • 31 Mei 2016 - 20:03

    Hetty:

    Spannend, leuk dat je ons doet mee genieten.

  • 08 Juni 2016 - 15:08

    Mariëlle Goeree:

    Wat leuk een leuke en lieve reacties allemaal! Bedankt voor de support en het bezoeken van mijn blog, ik hoop dat jullie de avonturen leuk vinden. Ik ga mijn best doen zoveel mogelijk te schrijven ook als ik in Australië ben. Nou misschien zie ik je dan op Schiphol Frencis, leuk! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 08 Feb. 2012
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 27180

Voorgaande reizen:

31 Januari 2017 - 31 Januari 2018

Backpacken Australië

01 Mei 2013 - 30 September 2013

Italië 2013

21 Mei 2012 - 24 Mei 2012

London 2012

Landen bezocht: